Kórejské testovacie centrum vykonalo bezpečnostné a výkonnostné testy
slovenských batérií do elektromobilov NMC622. Testovanie odštartovalo v
marci tohto roka. "Pri výkonnostných testoch boli batérie cyklované
600x. Výsledky ukazujú dosiahnutie lepších výsledkov oproti porovnávanej
batérií ázijského výrobcu v parametroch energetickej hustoty,
životnosti, dojazdu a dobíjania," vyjadril sa člen predstavenstva vývojárskej spoločnosti Pavol Krokoš.
Dodal, že testy batérie boli zamerané na viaceré parametre a ich
výsledky poukazujú napríklad na rýchlosť nabíjania, životnosť batérie,
jej kapacitu ale aj na to, aký vplyv na ňu majú teplotné výkyvy.
Vedkyňa Andrea Straková Fedorková z Ústavu chemických vied na Univerzite
Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vysvetlila, že modulárny systém
batérie je schopný adaptácie, preto rôzne typy zloženia sú vhodné na
rôzne spôsoby využitia. "Za zmienku určite stojí aj to, že slovenská
batéria NMC622 od InoBat sa nabije za 30 minút až na 85 %, pri nízkej
teplote -20 stupňov Celzia ostáva k dispozícii 77 % jej kapacity, ale aj
to, že aj po 600 cykloch má batéria stále 91 % zo svojej životnosti," poznamenala Straková Fedorková.
Predseda a štatutárny zástupca Slovenskej batériovej aliancie Marián
Smik zdôraznil, že inovatívnosť vo vývoji batérií predstavuje veľký krok
vpred v rámci dosiahnutia konkurencieschopných, inovatívnych aj
ekologických cieľov v batériovom svete na Slovensku, ale aj v Európe. "Pridanú
hodnotu vidím hneď v niekoľkých smeroch – rozvoj progresívnych trendov,
vedy, výskumu, znalostnej ekonomiky, R&D centier, ale aj nášho
inovačného potenciálu. Vďaka tomuto projektu sa môže Slovensko v
budúcnosti stať veľmocou v elektromobilite," vyjadril sa Smik.